Met de komst van het 'nieuwe werken' verwachten medewerkers overal en altijd toegang tot zakelijke gegevens en bestanden. Vanuit huis, kantoor of onderweg en vanaf elk device (laptop, smartphone, tablet). Veel bedrijven gebruiken bewust of onbewust bekende public cloud oplossingen om zakelijke of privé bestanden te delen en synchroniseren met collega’s of externen. Via Couddiensten zoals Dropbox, Google Drive, iCloud, We-Transfer of OneDrive van Microsoft, dit zijn (vaak) gratis online opslagruimtes. Deze public cloud opslagdiensten brengen privacy- en beveiligingsrisico’s met zich mee.
Wat zijn de gevaren van een public cloud oplossing?
Bij deze gratis opslagdiensten is vaak onduidelijk waar de bestanden precies opgeslagen staan. Buiten Europa is andere wetgeving van toepassing waardoor onduidelijk is welke instanties er toegang hebben tot uw zakelijke bestanden en welke Privacyregels er gelden. Ook is onduidelijk hoe de beveiliging is geregeld. Hoe weet je dan of uw bestanden veilig zijn of wie de bestanden kan inzien?
Neem controle over uw zakelijke bestanden en beperk de privacyrisico’s!
Wij bieden ownCloud aan waarbij uw zakelijke gegevens en bestanden bewaard staan in een van onze twee datacenters in Nederland. Hierdoor staan uw zakelijke bestanden staan opgeslagen op een van uw servers. Hierdoor weet u precies welke regels er gelden onder de AVG/GDPR. Kies voor ownCloud, een public cloud of private cloud omgeving waarbij u, indien gewenst de bedrijfsnaam kunt verwerken in de URL. Zodat uw zakelijke bestanden voor al uw medewerkers eenvoudig te benaderen zijn.
Hoe werkt het?
Via een URL kunnen medewerkers inloggen op de clouddienst van ownCloud. De homepage bestaat uit een overzicht van eigen documenten en gedeelde documenten. Deel documenten of mappen makkelijk met een collega, groep of externe gebruikers. Geef externe gebruikers toegang via een link. Ook kan een map geplaatst worden op de eigen computer, is deze map gedeeld dan worden bestanden automatische gesynchroniseerd naar de server, dit betekent dat de wijzigingen bij iedereen zichtbaar zijn. Hierdoor kunnen medewerkers makkelijk samenwerken, bestanden delen en hebben altijd en overal toegang tot recente versies, vanaf PC, mobiel, tablet of smartphone.
Voordelen van uw eigen zakelijke ownCloud:
- Betrouwbaarste private cloud oplossing voor opslaan en delen van zakelijke bestanden
- Veiligere alternatief voor Dropbox, WeTransfer en Google Drive
- Uw weet welke Privacyregels er gelden en voldoet beter aan de AVG / GDPR
- Uw data staat veilig opgeslagen op een van onze datacenters in Nederland
- Overal en altijd toegang tot de laatste versies van bestanden via synchronisatie
- Beveilig éxtra belangrijke bestanden of public shares met een password
- Overzicht van activiteiten en versiebeheer op bestanden
- Eenvoudig te benaderen door uw medewerker
Behoud controle op uw zakelijke bestanden!
Ga bewust om met de privacy van uw zakelijke bestanden en kies voor een opslaglocatie op een van onze servers in Nederland. Bied medewerkers een veiligere oplossing om snel en gemakkelijk bestanden te delen binnen en buiten het bedrijf. Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie over onze clouddiensten.