Microsoft Teams is inmiddels een veelgebruikte applicatie geworden. Met Teams kunnen we chatten, bellen, videobellen, vergaderen en samenwerken aan bestanden met collega's of externen.
Standaard kunt u bellen in Microsoft Teams met andere Teams gebruikers. Dit zijn bijvoorbeeld collega's, externe partners of klanten waarvan u weet dat zij ook gebruik maken van Teams. Hiervoor is het wel nodig dat u weet dat de ander deze functionaliteit heeft toegestaan en moet u elkaar toevoegen via e-mailadres.
Wilt u dat medewerkers vanuit huis kunnen in- en uitbellen via het vaste telefoonnummer van uw organisatie? Dan is het mogelijk om Microsoft Teams te combineren met uw huidige telefooncentrale. Hoe handig is dat! In deze blog vertellen wij hoe dit werkt.
Teams via vaste telefonie met Direct Routing
Breidt u uw Teams omgeving uit met Microsoft Teams telefonie, dan kunt u 'naar buiten' bellen. Door een directe koppeling met uw telefooncentrale in de cloud te maken, kunt u oproepen ontvangen en medewerkers laten uitbellen via Teams. Het is mogelijk om telefooncentrale functionaliteiten toe te voegen. Met het telefoonsysteem in de cloud zijn er functies zoals statussen, wachtstand, openingstijden instellen, wachtmuziek instellen, gesprek parkeren, ruggenspraak houden of doorverbinden met een beschikbare collega.
Medewerkers kunnen Teams gebruiken op alle apparaten die ze nu al gebruiken, zoals een (Windows of Mac) PC of smartphone. Het traditonele telefoontoestel dat op het bureau staat wordt overbodig. Bellen via Teams kan via een draadloze headset, waardoor de handen vrij blijven om te typen.
Door Teams en telefonie te koppelen kan alle communicatie via één applicatie gaan lopen, zo kunt u van Microsoft Teams één platform maken voor al uw interne en externe communicatie.