Vanuit Teams kunt u lid worden van een openbare of privé Team binnen de organisatie. Bij het aanmaken van een Team wordt er op de achtergrond een SharePoint site aangemaakt. Deze site wordt gebruikt om informatie, gesprekken, inhoud, activiteiten en bestanden te delen. Er kunnen ook relevante nieuwsartikelen, links, projectupdates gedeeld worden.
U kunt bestanden delen met anderen, zoals PowerPoint, Word, Excel, OneNote, Power BI, Delve. Elk bestand dat u deelt wordt opgeslagen in de Teams SharePoint omgeving. Daarmee heeft iedereen toegang tot de laatste versie van elk bestand
Microsoft Teams maakt het eenvoudiger om samen te werken aan projecten met jullie (project)team. Met Teams kunnen mensen binnen en buiten de organisatie met elkaar communiceren of vergaderen via chat, videobellen, bestanden delen en samenwerken in documenten.
In SharePoint kunt u kiezen uit twee siteopties:
Teamsite: Met een teamsite kunt u samenwerken aan projecten, nieuws lezen over het team en op schema blijven met gedeelde agenda en taken.
Communicatiesite: Een communicatiesite is visueel en kan goed ingezet worden als een intranet, waarop u relevante content kunt delen zoals bedrijfsupdates, HR-nieuws, foto’s, profielen, poll, agenda voor bijvoorbeeld trainingen of workshops, afronding van mooie projecten of kennis delen.